Sunday, October 30, 2011

Roti Pita with Daging Cincang BBQ

Entry kali ni special sikit sebab bukan aku yang masak. Malam semalam aku tak ada mood nak masak sebab En. Amri tinggal aku sehari suntuk coz dia kena baby sit GOC from 1 Div. Ingat nak dinner di luar tapi macam tak larat nak rasa kecewa dengan kedai-kedai makan di Sabah. Jadi kami terus balik rumah and En. Amri volunteer nak masak. Best jugak sekali-sekala dapat merasa air tangan husband sendiri. 


TARAAAAAAAA...


ini lah menu dinner kami malam tadi .....
ROTI PITA DENGAN DAGING CINCANG BBQ

DAGING CINCANG BBQ 
(kuantiti bahan, sila bajet sendiri yer..sebab En. Amri main campak sesuka hati dia jer)

Roti Pita Daging Cincang BBQ with Avocado Juice

Bahan-bahan :

Daging Cincang
Bawang putih
Bawang kecil
Halia
Sos BBQ
Sayur Campur

1. Tumbuk bawang putih, bawang kecil dan halia. Tumiskan.
2. Masukkan daging. Gaulkan.
3. Masukkan sos BBQ bila daging dah almost masak.
4. Masukkan sayur campur.


Untuk roti..En. Amri cuma guna roti pita yang aku beli di supermarket. Simplekan?!!!!!!Tak sampai 15 minit, dinner kami dah siap. And dinner kami lagi special bila En. Amri buatkan untuk aku JUS AVOCADO


THANK YOU BABY for the simple but YUMMYLICIOUS dinner. 

2 comments: