Tuesday, February 14, 2012

Valentine Day

Salam All

Hari ni 14 February. Bagi yang bercouple tentu dah ada agenda dan plan sendiri kan. Yang dah married pun sama..ada yang masih celebrate but ada yang dah tak berminat nak celebrate. Maklumlah dah ada anak..kureng seswai lah pulak nak bawa anak join candle light dinner. Nanti ada yang kena panggil bomba. 

Untuk aku tanggal 14 February, tak ada yang special. Dari zaman couple, tunang and married, kami tak pernah celebrate Valentine. Aku pernah jugak teringin nak celebrate tapi hurrrrmmmmmmm.....En. Amri akan bantah sekeras-kerasnya. Biasa lah..laki aku ni pure Melayu. Bagi dia cukup lah kami celebrate special date pada kami sendiri like Birthday, Anniversary start couple and Wedding Anniversary. Masa couple dulu aku merajuk juga bila dia berkeras (En. Amri jarang berkeras dengan aku), but lama-lama...aku hormat pendirian dia. Lagipun as a muslim, this is not a day we suppose to celebrate. 


Gambar: Ihsan dari Google
Tapi kan..walaupun tak celebrate..I still like Valentine Day. Nak tahu kenapa? When I was in Japan, time Valentine Day, kedai and shopping complex akan jual varieties of CHOCOLATE. Aku suka coklat. So, biasanya aku akan shopping coklat. Macam-macam jenis coklat ada..dari yang murah till yang mencecah harga ratusan ringgit (bukan yen ye!!!). Bentuk coklat jangan cakap lah...macam-macam bentuk ada..sometime ada bentuk yang agak keterlaluan jugak. Kalau ikut budaya Jepun, di hari Valentine, perempuan akan berikan coklat pada lelaki yang dia suka...tak kesah lah kawan ker lecturer ker or ayah sendiri. Aku pernah jugak beli coklat untuk bagi pada lecturer aku, but all of them end up in my stomach (sorry saya bukan kaki bodek). And sebagai balasan, pada hari WHITE DAY, pihak lelaki akan hadiahkan perempuan dengan hadiah yang bewarna putih (normally handbag or baju). But, WHITE DAY ni agak kurang glamour sebab kita sendiri sedia maklum dengan sikap lelaki yang kerap pelupa. But, di Malaysia, sambutan Valentine Day tak semeriah di Japan. Maybe disebabkan faktor agama. Elok lah tu. But, I still hope En. Amri akan bawa balik Kek Coklat Moist this weekend. OWH..jangan salah anggap ye. Niat aku bukan nak celebrate Valentine Day. Cuma aku mengidam kek coklat moist yang di"topping"kan dengan coklat cair yang wet. SLUUUUUUUURRRRRRRRRRRRP !!!


Ok lah..aku nak melelapkan mata sekejap. Pagi tadi baru saja balik dari dating dengan nurse Hamidah and aku dihadiahkan dengan 3 jenis pil coz tahap HB aku dah mula menurun. Esok ada date dengan doktor pulak. And lepas ni Mama akan paksa aku makan hati ayam and kerang tiap-tiap hari. Tak apa lah..demi nak anak yang sehat.


p/s : Bagi married couple yang bercadang nak celebrate Valentine di hotel, jangan lupa bawa surat nikah and bagi adik-adik yang sedang bercouple..sila tunggu permission from tok kadi ye sayang.

No comments:

Post a Comment